Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Arnsted Design
Vinde Helsingevej 44
4281 Gørlev
CVR nr.: 41525312
Telefon: +45 24 20 50 27 (privat)
E-mail: kontakt@arnsteddesign.dk
Priser
Betaling
Arnsted Design modtager betaling med betalingskort og MobilePay via Reepay igennem Shipmondo. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.
Levering
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Ved afsendelse sørger vi naturligvis for at varen er forsvarligt pakket ind til transporten, men skulle du mod forventning modtage en beskadiget vare som ikke kan repareres kan vi enten tilbyde returnering og pengene retur, ombytning til anden vare eller afslag i pris. Dette aftales på skrift ved at du sender os en mail på kontakt@arnsteddesign.dk hurtigst muligt – og senest 14 dage – efter modtagelse af varen.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet.
Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Dog gør vi opmærksom på at Arnsted Design udelukkende sælger håndlavede produkter, hvorfor det vil være forventeligt med mindre “skønhedsfejl” som ikke kan reklameres omkring. Desuden upcycler vi også brugte varer som naturligvis stadig kan have brugsspor fra tidligere brug. Dette kan der heller ikke reklameres omkring.Ved tvivl, så kontakt os endelig pr. e-mail: kontakt@arnsteddesign.dk.
Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Dette gør du ved at sende os en mail på kontakt@arnsteddesign.dk hvor du beskriver din grund til reklamation samt vedhæfter billeder. Herefter aftaler vi det videre forløb. Arnsted Design vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Det er vigtig at du IKKE sender noget retur til os før vi har aftalt forløbet omkring returneringen og evt. har fremsendt returlabel du kan benytte.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Arnsted Design
Vinde Helsingevej 44
4281 Gørlev
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, vil beløbet typisk blive tilbagebetalt på det betalingsmiddel du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
Fortrydelsesret
Vi gør os meget umage og lægger meget kærlighed i hver enkelt ordre, men skulle du mod forventning fortryde dit køb, gives der 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde (medmindre der er tale om en reklamation). Husk kvittering fra postvæsenet.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra besked om fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen SKAL gives pr. mail på kontakt@arnsteddesign.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Husk også gerne dit ordrenr.
Varen skal returneres til følgende adresse:
Arnsted Design
Vinde Helsingevej 44
4281 Gørlev
Varen/varerne skal sendes til adressen. Vi henter ikke returneringer i diverse pakkeshops/posthuse.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Dvs. hvis du har fået specialdesignet et produkt hos os.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering, dvs. du skal selv betale returfragten. Denne refunderes ikke. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Vedlæg gerne en kopi af ordrebekræftelsen eller faktura i pakken, så der ikke opstår misforståelser.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Det er vigtigt at du IKKE sender noget retur til os, for du har givet besked om brug af fortrydelsesretten pr. e-mail.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord “prøve” varen, som hvis du “prøvede” den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Det betyder at du naturligvis gerne må pakke varen ud og se den, men ikke tage den decideret i brug. Hold varen fri fra røg, damp eller andet der kan forringe dens værdi.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder – hvilket er levering til Pakkeshop med GLS), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Der kan gå op til 30 dage fra at vi modtager din returnering til at beløbet overføres tilbage til dig.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
+45 72405600
nh@naevneneshus.dk
Link: naevneneshus.dk
Læs mere om hvordan du gør her: https://forbrug.dk/klagemuligheder-og-ankenaevn/klager-over-kob-i-danmark-varer-og-ydelser/